2019 - Dwaasheid heeft haar eigen recht  (John Patrick)

Regie en bewerking: Lieve Moens

Rolverdeling

 

de patiënten

Florence

Hannibal

Fairy May

Jeffrey

Mrs Paddy

 

de familie Savage

Tina

Samuel

Lilly Belle

Mrs Ethel Savage

 

het personeel 'HET KLOOSTER'

Miss Willie

Dr. Emmet

 

souffleuse                

 

 

 

Ann Copermans

Gilbert Hex

Lisa Wolfs

Tom Sauwen

Christine Draux

 

 

Magali Froyen

Wout Digneffe

Lizzy Mulleners

Lut Buysmans

 

 

Josiane Colson

Swa Janssens

 

Marleen Reyskens


 

Inhoud

 

Drie stiefkinderen 'plaatsen' hun excentrieke stiefmoeder in een instelling. Ze willen zo hun erfenis veilig stellen.

De licht verwarde residenten ter plaatse hebben daar hun eigen mening over ...

Wie is krankzinnig? De buitenwereld, zoals we denken dat die hoort te zijn? Of de warmte en waardigheid in 'het klooster'? De merkwaardige eigenschappen van de 'bewoners' hebben hun charme en veel humor.

Geniet dus met een lach en een eventuele traan van dit verhaal dat u zal meenemen op een tocht vol 'krankzinnige' verhalen en liefdevolle karakters.

 

2018 - Café 't Blumke  (José Ruysevelts)

Regie: Stefan Niemierowski

Rolverdeling

 

Cafébazin Alice    

Cafébaas Pierre          

Dochter Fleur           

Eddy                      

Mariëtte               

Maxim                

Dame                    

 

 

Josiane colson

Gerard Appermont

Lia Thijs

Danny Vermeire

Lut Buysmans

Tom Sauwen

Denise Daniëls


 

Inhoud

 

Back to the '70's!

 

In café "Bij Pierre en Alice" met uitzicht op de plaatselijke begraafplaats, zwaait Alice welgezind de scepter. Alleen met Allerheiligen draaien de zaken een beetje naar behoren en daarom rijpt bij haar het plan om naast het café ook nog een bloemenhalletje te openen. Na een erfenis wordt haar droom concreet en werken ze in stilte aan haar plan.

 

Nadat Pierre zijn mond voorbij praat, gaat de bal aan het rollen en ontstaat er een heus concurrentiegevecht  tussen hen en de overbuurvrouw die een bloemenwinkel uitbaat.

 

Als dan de lokale pers en "amor" zich ook nog in het gebeuren gaan mengen, zijn de gevolgen hiervan het onderwerp voor hilarische gebeurtenissen.

 

Schuddebuiken maar!

2017 - Pak in, Stap uit  (Paul Coppens en Guy Didelez)

Regie: Frans Novak

Rolverdeling

 

Robert       

Norma             

Basiel               

Adeline            

Odette / Doris     

Gusta            

Didier                   

 

 

Jan Dierckx

Ann Copermans

Gerard Appermont

Eliane Paque

Lisa Wolfs

Lizzy Mulleners

Rudy Slechten 


 

Inhoud

 

Robert is een computerfreak, Norma fitnessexpert. Ze zijn negen maanden getrouwd en houden van elkaar! Vandaag zullen ze scheiden. (?!?!?)

Hun leven krijgt een nieuwe start en ligt beloftevol voor hen open.

De virtuele computerwereld voor Robert en manicures, pedicures, schoonheidsbehandelingen en fitnessprogramma's voor Norma.

Er is maar één probleem... Norma's vrome moeder Adeline zal nooit in een echtscheiding toestemmen. Daarom besluiten ze een toneelstukje op te voeren waarin ook Roberts lief - Doris - haar opwachting zal maken. Robert ziet zich echter genoodzaakt om voor haar een vervangster te zoeken wanneer zij het uitmaakt. En wat voor eentje!

Basiel, de brave taxichauffeur weet er alles van. Zijn bazige vrouw Gusta zal ook nog eens haar opwachting maken waardoor de verwarring compleet is.

 

Lachen, gieren, brullen dus!

2016 - Plankenkoorts  (Rick Abbot)

Regie: Gilbert Hex

Rolverdeling

 

Jackie, de regisseur  

Samuel - Dokter Samuel Janssens  

Cindy - Diana van Herk       

Polly - Margaretha de Vervenne 

Ine - Stephanie Arnaud         

Gwenny, toneelmeester / souffleur 

Henri - Jean-Jacques de Vervenne 

Smitje - Lena, dienstmeisje   

Antonio, auteur                     

Louisa, decor                   

Carla, decor                  

Meneer de voorzitter       

 

 

Lut Buysmans

Danny Vermeire

An Copermans

Josiane Colson

Lieve Moens

Eliane Paque

Gerard Appermont

Lisa Wolfs

Wout Digneffe

Demi Baldewijns

Denise Daniels

Sigi Jordens 


 

Inhoud

 

Een beginnend toneelauteur heeft een amateurgezelschap gevonden dat zijn eerste stuk wil opvoeren, om de goeie reden dat er geen auteursrechten moeten betaald worden. We zijn drie dagen voor de première en de productie staat nog nergens. Alles wat fout kan lopen , loopt ook fout. Iedereen besterft het haast... van repetitie over generale naar première met al z'n ups en downs.

Een stuk in een stuk dat - hoewel de situaties al wel eens op het randje van geloofwaardig zijn - toch herkenbaar blijft; toch zeker voor een toneelgezelschap.

 

Een thriller wordt een komedie! Of is het nu omgekeerd?!